Followers

Friday 7 March 2014

Setiap bernyawa..pasti akan merasa kematian..

Setiap benda yang bernyawa diatas dunia ini pasti akan merasa kematian..
Kematian adalah suatu perkara yang wajib..yang akan dan bakal ditempuhi oleh setiap makhluk yang bernyawa di atas dunia ini..jadi jangan fikir yang kita tidak akan merasa saat kematian..

Hidup hanya sekali..so berfikir la arah tujuan..neraka atau syurga?..kita harus berfikir..kita hidup dunia untuk ape sebernanya..adakah untuk berseronok?..adakah untuk mengaut keuntungan?

berfikir la kita..kemewahan dan hiburan tidak boleh bawa kita ke akhirat nanti.. jadi sebagai persiapan untuk bekalan akhirat nanti..kita mesti kenal siapakah pencipta kita..disebabkan itu la I letak I punya tajuk Cinta Kepada Pencipta..kita mesti kenal dan tahu siapa pencipta kita..dan apakah tujuan yang kita hidup sebenarnya..

So..hadapinya dengan bijaksana..
Oleh itu, sebagai hamba yang menginap di bumi yang dilimpahi kurnian dari Allah..I memohon maaf dari hujung rambut hingga hujung kaki kepada semua makhluk Allah..tidak kira yang I kenal mahupun tidak..I minta maaf seikhlasnya..kita tidak tahu ajal dan ujian dariNYa..bersedia itu lebih penting dari yang tidak..

No comments:

Post a Comment